Jak zauważa nowosolska policja, brak tabliczki z numerem budynku utrudnia, a nawet uniemożliwia interwencje służb ratunkowych. - Zgłaszający często oczekują szybkiej interwencji, ale sami przez własne zaniedbanie związane z oznaczeniem posesji nie ułatwiają, aby ten kontakt nastąpił szybko. W małych miejscowościach, karetki pogotowia, straż pożarna, policja często nie mogą szybko znaleźć szukanego adresu w sytuacji, gdzie liczy się każda minuta. Dzielnicowi często w sołectwach informują, jak ważne jest właściwe oznakowanie domów i posesji. Zdaniem policjantów problem stanowią przede wszystkim te budynki, które w ogóle nie mają tabliczki - przeważnie po remontach, albo nowo postawione - tłumaczy Andrzej Szykuła z nowosolskiej policji.
Każdy właściciel nieruchomości zgodnie z prawem geodezyjnym ma obowiązek oznaczenia nieruchomości na własny koszt w ciągu 30 dni od nadania przez daną gminę numeru porządkowego dla jego nieruchomości. Gmina, na terenie której położona jest nieruchomość, nie zwraca pieniędzy za tego typu wydatek. Nowa ustawa o infrastrukturze informacji przestrzennej z 4 marca 2010 r. nałożyła obowiązek uporządkowania tabliczek adresowych posesji. Zgodnie z jej zapisami, każdy właściciel nieruchomości ma obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku, tablicy porządkowej, na której, oprócz numeru porządkowego, musi zostać zamieszczona również nazwa ulicy lub placu, a w miejscowościach bez nazw ulic, nazwa miejscowości. W sytuacji, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym, obowiązkowo umieszcza się także na ogrodzeniu.
Za brak tabliczki z numerem domu grozi mandat do 250 złotych.
Jak kupić dobry miód? 7 kroków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?