Joga dla początkujących. Na czym polega i w czym pomaga? Nie wiesz jak zacząć? Jak uzyskać pierwsze efekty?

Tomasz Wersocki
Joga dla początkujących. Na czym polega i w czym pomaga joga? Pixabay.com/Zdjęcie ilustracyjne
Joga - nastrasza technika samodoskonalenia, która łączy w sobie trening ciała i ducha. W poniższym materiale przeczytasz o najważniejszych informacjach dotyczących ćwiczenia jogi. Nie wiesz jak zacząć? Chcesz dowiedzieć się kiedy joga przyniesie pierwsze efekty? Ten tekst jest dla Ciebie!

JOGA - SKĄD POCHODZI? CO OZNACZA SŁOWO "JOGA"?

Kwiat lotosu czy półksiężyc to tylko niektóre z pozycji tzw. asanów jogi. System pochodzący z Indii jest najstarszą techniką samodoskonalenia, która łączy w sobie trening ciała oraz ducha. Niektóre pozycje tego starożytnego systemu są bardzo skomplikowane, ale jednocześnie można wśród nich odnaleźć także te łatwiejsze dla początkujących.

Słowo joga oznacza między innymi: „łączyć” oraz „jednoczyć”. Ten system treningu utożsamiany jest z ujarzmianiem własnego ciała oraz umysłu poprzez ograniczanie swoich popędów, które przeszkadzają w samodoskonaleniu. Inne znaczenie jogi nawiązuje do drogi.

JOGA - KIEDY PIERWSZE EFEKTY? CO JEST WAŻNE W ĆWICZENIU JOGI? CO DAJE?

Joga to bardzo złożony system, który można praktykować każdego dnia. Efekty pojawiają się bardzo szybko. Ważna jednak jest przede wszystkim systematyczność. Bez tego każdy włożony wysiłek w ćwiczenia ulega zmarnowaniu. Istotnym aspektem w jodze jest oddech, którego trzeba się nauczyć. W tym przypadku głównie wykorzystujemy górną część płuc

Joga jest także zjednoczeniem i odkryciem prawdziwej Natury oraz relacji z Bogiem. Wszystko to ma na celu poprawę jakości życia oraz sprawienia, aby nasze ciało przez dłuższy czas utrzymać w zdrowiu. Ponadto starożytna technika sprawa, że znacznie poprawia się nasza zdolność koncentracji czy wyciszenia umysłu.

JOGA - JAK ZACZĄĆ ĆWICZYĆ? JAKI STRÓJ DO JOGI?

Kiedy ćwiczymy po raz pierwszy jogę trzeba zwrócić uwagę na odpowiedni strój. Warto zadbać o to, aby czuć się w nim swobodnie. Tutaj należy postawić głównie na naturalne materiały, w których ciało będzie mogło komfortowo się poruszać. Ubranie powinno być niezbyt dopasowane – w miarę możliwości luźne. Ciasny i sztuczny strój może powodować obtarcia. Za to idealnymi ubraniami będą: top, kamizelka zakładana przez głowę czy bokserka.

Ważnym elementem stroju są również spodnie. Jednak najistotniejsze jest to, aby nie ograniczały swobody ruchów w trakcie wykonywania ćwiczeń. Odpowiednie przy tego rodzaju wysiłku fizycznym będą legginsy lub swobodne spodnie ze ściągaczami. Zbyt ciasny strój ograniczy możliwość rozciągania ciała. Osoby o zgrabnej sylwetce mogą wykonywać ćwiczenia w krótkich spodenkach. W takim przypadku osoba nadzorująca poszczególne pozycje będzie mogła je na bieżąco kontrolować.

O buty w przypadku uprawiania jogi nie należy się martwić, ponieważ wszystkie pozycje tzw. asany ćwiczy się na boso. Dla wyjątkowo zdeterminowanych istnieje oczywiście specjalne obuwie do jogi – antypoślizgowe oraz niezwykle lekkie.

JOGA - ĆWICZENIA W DOMU. NA CZYM SIĘ SKUPIĆ?

W domu początkujący powinni się skupić przede wszystkim na dwóch rodzajach asanów: rozciągających oraz relaksacyjnych. Przed rozpoczęciem tych mało skomplikowanych ćwiczeń należy zagospodarować pewną domową przestrzeń. Sprawi to, że nie tylko swoboda naszych ruchów będzie większa, lecz także oczyścimy umysł.

Na wstępie przygody z jogą nie warto kupować specjalnej maty – nie wiadomo w końcu czy ta forma ćwiczeń będzie nam odpowiadać. Zamiast niej można wykorzystać złożony na pół koc umieszczony na dywanie.

JOGA - NIESKOMPLIKOWANE POZYCJE NA POCZĄTEK

Nieskomplikowane pozycje na dobry początek to m.in.:

  • pozycja do góry,
  • pozycja nieboszczyka,
  • pozycja kota,
  • siad skrzyżny ze skrętami,
  • pół mostka oraz pozycja wielbłąda

.

Wymienione asany spowodują rozluźnienie mięśni oraz napięć skumulowanych, np. w kręgosłupie czy w barkach.

JOGA - KIEDY PIERWSZE EFEKTY?

Pierwsze efekty systematycznych ćwiczeń można dostrzec już po kilku miesiącach. Będziemy wiedzieć w jaki sposób kontrolować ułożenie kręgosłupa i kiedy właściwie znajdujemy się w pozycji wyprostowanej. Drugim wymiernym efektem będą wzmocnione mięśnie. W czasie ćwiczeń dźwiga się głównie ciężar własnego ciała, dzięki czemu wzmocnieniu ulegną mięśnie najmniejsze i najsłabsze. Osoby marzące o płaskim brzuchu także będą miały powody do zadowolenia. Utrzymanie prostego kręgosłupa powoduje wzmocnienie mięśni brzucha. Dzięki ćwiczeniu oddychania poprawie ulega pojemność naszych płuc. Joga po kilku miesiącach powoduje obniżenie ilości cukru we krwi u diabetyków oraz przynosi ulgę od stresu.

ĆWICZENIE JOGI - ILE MOŻNA SPALIĆ KALORII?

Istnieją różne odmiany jogi – od spokojnych do tych bardziej dynamicznych i angażujących nasze ciało. Jeżeli chcielibyśmy spalić zbędne kalorie powinniśmy postawić na te drugie. Ashtanga to dynamiczna forma jogi, w której ruchy poszczególnych pozycji zsynchronizowane są z oddechem. Tego rodzaju joga pomaga spalić 351 kalorii na godzinę. Hatha Joga jest najbardziej popularna na zachodzie. Polega na ciągłym ruchu, gdzie w trakcie jednej godziny sesji spalimy 189 kalorii.

Natomiast Bikram Yoga jest najprawdopodobniej najlepszą formą odchudzania. W trakcie sesji należy wykonać 26 pozycji i dwa ćwiczenia oddechowe. Dzięki takiemu wysiłkowi nasz organizm spali 477 kalorii na godzinę. Z kolei uprawiając Vinyasa Yogę w ciągu godziny spalimy 594 kalorie.

Wideo

Materiał oryginalny: Joga dla początkujących. Na czym polega i w czym pomaga? Nie wiesz jak zacząć? Jak uzyskać pierwsze efekty? - Nowości Dziennik Toruński

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Zacznij zarabiać od 120 do 200 USD za godzinę pracy online z domu przez kilka godzin każdego dnia ... Otrzymuj regularne płatności co tydzień ... Wszystko, czego potrzebujesz, to komputer, połączenie internetowe i trochę wolnego czasu ... Więcej tutaj

..............................>>>>>>>>> www.MagnifyIncome.COM

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3