Kiedy zaczęły się roboty na drodze nr 283, która łączy zjazd z trasy S3 z drogą Nowa Sól - Bytom odrzański - Głogów, Grzegorz Zwarycz odetchnął z ulgą. Napisał o ten remont wiele pism do Zarządu Dróg Wojewódzkich. O problemie informował radnych województwa z okręgu nowosolskiego. Apelował o pomoc do Zarządu Powiatu Nowosolskiego.
Długo wydawało się, że nic się nie da zrobić i już zawsze samochody, które się tędy mijały, miały zjeżdżać na pobocze, jeszcze bardziej dziurawe od wąskiej drogi.
Po otwarciu S3 ruch się tutaj zwiększył i wielu kierowców z gmin Bytom Odrzański, Nowe Miasteczko, jak i z Głogowa przejeżdżających tą drogą.
- Bardzo się cieszę, że droga jest remontowana. To bardzo ważna trasa - podkreśla dzisiaj radny, który informację w tej sprawie opublikował na Facebooku. - Po otwarciu S3 ruch się tutaj zwiększył i wielu kierowców z gmin Bytom Odrzański, Nowe Miasteczko, jak i z Głogowa przejeżdżających tą drogą.
Droga nr 283. Łącznik z trasą S3
Radny Grzegorz Zwarycz w wielu pismach do różnych instytucji podkreślał katastrofalny stan drogi na odcinku od Rejowa do skrzyżowania z drogą nr 333. - Stan tej drogi nie spełnia podstawowych wymogów, aby ruch osób i pojazdów odbywał się na niej w sposób bezpieczny i niezagrażający osobom i stanowi technicznemu pojazdów. Droga ma liczne uszkodzenia i nierówności - opisywał trasę radny.
Temat remontu tej drogi ciągnie się dobrych kilka lat, jak nie kilkanaście, więc pozostaje się cieszyć, że jest się jednym z tych którzy interweniowali i pisali w sprawie tej drogi.
- Temat remontu tej drogi ciągnie się dobrych kilka lat, jak nie kilkanaście, więc pozostaje się cieszyć, że jest się jednym z tych którzy interweniowali i pisali w sprawie tej drogi - podkreśla Grzegorz Zwarycz.
Droga wojewódzka nr 283. Co będzie robione?
Wyremontowany zostanie odcinek ok. 1,5 km drogi. Jezdnia zostanie w końcu poszerzona do sześciu metrów. Radny z Bytomia Odrzańskiego poinformował też, jakie powstaną warstwy nawierzchni. Będzie warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem (cementem) o grubości 10 cm, będzie podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego zagęszczona mechanicznie grubości 20 cm, podbudowa zasadnicza grubości 8 cm z betonu asfaltowego o uziarnieniu kamiennym oraz warstwa wiążąca grubości 7 cm z betonu asfaltowego i ścieralna grubości 4 cm. Natomiast na części już istniejącej będą takie warstwy nawierzchni jak profilująca grubości min. 4 cm z betonu asfaltowego, wiążąca grubości 7 cm z betonu asfaltowego i ścieralna grubości 4 cm.
Droga ma być gotowa do 30 listopada 2020 r.
Nowa Sól. Mieszkańcy wskazują niebezpieczne miejsca
Polub nas na fb
NATO na Ukrainie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?