Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wygrałeś tablet, parasolkę lub kamerę samochodową i musisz zgłosić się po nagrodę na „pokaz”? Przyjdź po poradę do starostwa w Nowej Soli

Starostwo Powiatowe w Nowej Soli
Porady dla konsumentów odbędą się w starostwie powiatowym w Nowej Soli 15 marca 2019 r.
Porady dla konsumentów odbędą się w starostwie powiatowym w Nowej Soli 15 marca 2019 r. E. Gniewek-Juszczak
Wiele osób ulega „magii” handlowców i podpisuje umowy, których potem żałuje. Czy musimy płacić za decyzje podjęte pod presją czasu? Jak można wyjść z takich sytuacji? Jak ich uniknąć? Na te pytania odpowiedzą eksperci podczas Światowego Dnia Konsumenta w powiecie nowosolskim.

Operator telekomunikacyjny ma dla Ciebie lepszą ofertę? Wygrałeś tablet, parasolkę lub kamerę samochodową i musisz zgłosić się po nagrodę na „pokaz”? A może dostałeś zaproszenie na bezpłatne badanie medyczne? To sytuacje, które powinny wzbudzać naszą czujność. Mimo to wiele osób ulega „magii” handlowców i podpisuje umowy, których potem żałuje. Czy musimy płacić za decyzje podjęte pod presją czasu? Jak można wyjść z takich sytuacji? Jak ich uniknąć? Na te pytania odpowiedzą eksperci podczas Światowego Dnia Konsumenta w powiecie nowosolskim.

15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji Starostwo Powiatowe w Nowej Soli oraz Powiatowy Rzecznik Konsumentów zapraszają mieszkańców powiatu nowosolskiego do udziału w spotkaniu informacyjnym pod hasłem „Wiem, co podpisuję”.
Wydarzenie organizowane w Nowej Soli wpisuje się również w ogólnopolską kampanię edukacyjno-informacyjną Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Kampania dedykowana jest zwłaszcza do osób z grupy tzw. 60+, potencjalnie najbardziej zagrożonej skutkami nieuczciwych i nieetycznych praktyk.

Podczas spotkania przedstawiciele Urzędu Komunikacji Elektronicznej poruszą tematy związane z zawieraniem umów z firmami telekomunikacyjnymi:

  • - różne formy i sposoby działania przedstawicieli operatorów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na te elementy, które najbardziej wpływają na podjęcie przez konsumenta decyzji o podpisaniu umowy,
  • - dokumenty występujące przy zawieraniu umowy,
  • - możliwości uniknięcia negatywnych skutków już zawartej umowy,
  • - działania, które może podjąć klient w dochodzeniu roszczeń w stosunku do operatora, z którym zawarł umowę,
  • - inne zagrożenia wynikające z użytkowania telefonów i korzystania z usług telekomunikacyjnych, np. SMS Premium.

Z kolei Powiatowy Rzecznik Konsumentów skupi się na tematyce związanej z zawieraniem umów poza lokalem. Zwróci uwagę na nieuczciwe praktyki rynkowe stosowane przez sprzedawców oraz utrudnienia, z którymi spotykają się klienci, którzy chcą skorzystać z prawa odstąpienia od umowy. Uczestnicy spotkania dowiedzą się, jak się przed tym bronić i gdzie szukać pomocy.
Na zakończenie spotkania będzie możliwość indywidualnych konsultacji.

Spotkanie dla mieszkańców powiatu nowosolskiego odbędzie się 15 marca, o godz. 10.00 w sali konferencyjnej starostwa w Nowej Soli (budynek ratusza przy ul. Moniuszki 3, sala nr 216, II piętro). Wstęp wolny.

POLECAMY:
Na co radni powiatu nowosolskiego chcą wydać ponad sto milionów złotych?

WIDEO: Nowa Sól. Będzie remont ulicy Fredry

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowasol.naszemiasto.pl Nasze Miasto