Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uwaga, styczniowe remonty przejazdów kolejowych (wideo)

Redakcja MM
Redakcja MM
Modernizacja „Odrzanki" trwa
Modernizacja „Odrzanki" trwa quickvinay/sxc.hu
Czeka nas kilka dni sporych utrudnień na drogach. Wszystko dlatego, że PKP remontuje przejazdy kolejowe na trasie Zielona Góra - Głogów. Tylko w styczniu zmodernizuje cztery na trasie Nowa Sól - Bytom Odrzański. Postoimy w korkach.

Pierwszy remont już się zakończył - był to przejazd kat. B w km 127.768 w ciągu drogi powiatowej 1044F Nowa Sól – Nowe Żabno. Kolejne zaplanowane to:Od 09.01.2012 r. godz. 8.00 do 11.01.2012
r. godz. 18.00. - przejazd kat. C (czyli bez urządzeń w poprzek drogi, z sygnalizacją świetlną samoczynną bądź obsługiwaną) w km 121,190 w ciągu drogi powiatowej 1030F
Tarnów Bycki – Bycz.Od 12.01.2012 r. godz. 8.00 do 15.01.2012 r. godz. 18.00- przejazd kat. B (z samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatkami) w km 121,538 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 292 Nowa Sól - Głogów (przejazd przy ul. Kożuchowskiej, Bytom Odrzański).Od 14.01.2012 r. godz. 8.00 do 15.01.2012 r. godz 18.00- przejazd kat. B (z samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatkami) w km 126.708 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 292 Nowa Sól – Głogów (na wysokości Kiełcza).Remonty są związane z modernizacją „Odrzanki" (tory od miejscowości Rudna Gwizdanów do Rzepina). Obecnie na tych przejazdach można jechać z prędkością nie większą, niż 20 km/h. Po remoncie ma być wiele więcej.Przypomnijmy, że ta trasa kolejowa prowadzi od Śląska do Szczecina i biegnie m.in. przez Wrocław, Głogów, Zieloną Górę, Rzepin. Wybudowano ją (drugi tor) w latach 1973-74, a w 1985 roku zmodernizowano. I od tego roku, a więc przez 26 lat, tylko była coraz starsza i w coraz gorszym stanie. Rocznie pociągi przewoziły tamtędy nawet 30 mln ton węgla, miliony ton stali i materiałów budowlanych. I to wagony towarowe zniszczyły trasę, a wciąż jest najważniejszym szlakiem kolejowym w kierunkach północ - południe. Niektóre tory są wyłączone z ruchu, na innych pociągi jadą z prędkością 25-40 km/godz. W latach 80. osiągały 120 km/godz. Wtedy z Zielonej Góry do Wrocławia jechało się ponad 2 godziny. Dziś podróż trwa od 3,5 godziny, albo i dłużej. - Najgorzej jest od Zielonej Góry do Głogowa. Tam muszę jechać wolniej niż 40 km/godz. Często muszę stawać, bo otwarty jest tylko jeden tor. Nieco lepiej jest od Głogowa do Rudnej, ale tam też konieczny jest remont. - mówił "GL" w sierpniu 2011 r. Czesław Puchała, maszynista pociągu InterRegio. - W niektórych miejscach, aby było bezpiecznie, pociąg nie może jechać szybciej niż 20 - 30 na godzinę. W razie gdyby coś się stało z torami, to zawsze można wyhamować. - mówił w grudniu 2011 r. Mirosław Skubiszyński, zastępca dyrektora ds. technicznych Zakładów Linii Kolejowych w Zielonej Górze, które są właścicielem torów. Od 5 grudnia na szlaku Bytom Odrzański - Nowa Sól rozpoczęły się prace modernizacyjne, które prowadzi Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych. Na rewitalizację tej linii do 2015 roku pójdzie około 600 mln zł. Będą to pieniądze pochodzące zarówno z budżetu państwa jak też unijne. Dzięki temu pociągi osobowe będą mogły rozwijać prędkości rzędu 120 km/godz., a towarowe 100 km/godz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Uwaga, styczniowe remonty przejazdów kolejowych (wideo) - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na nowasol.naszemiasto.pl Nasze Miasto