Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ścieżka rowerowa na dawnym torowisku połączy Stypułów i Sławocin w powiecie nowosolskim. Gotowe jest pierwsze pięć kilometrów

Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak
Gotowe jest pierwsze pięć kilometrów ścieżki rowerowej, która będzie najdłuższą w Polsce wśród ścieżek na dawnych torowiskach. Trasa połączy gminy w powiecie nowosolskim. Projekt "Kolej na rower" będzie wizytówką powiatu nowosolskiego.

Pięć z 48 kilometrów ścieżek rowerowych po starym nasypie kolejowym już wyłożone asfaltem (od firmy Mazel niemal do mostu w Stanach) - poinformował urząd miejski w Nowej Soli. - Do końca października ma zakończyć się budowa tej niezwykłej trasy w ramach programu Kolej na rower, którego beneficjentem jest powiat nowosolski. 

Na terenie gminy Kożuchów powstanie 14,85 km ścieżki, w gminie Nowa Sól – 11,60 km, w gminie Otyń – 6,75 km, gminie Kolsko – 13,80, natomiast w mieście Nowa Sól - 1,2 km. 

Projekt o nazwie "Kolej na rower" to także opuszczone dworce PKP, które mają teraz szanse na odnowienie. Powstaną również miejsca odpoczynku dla rowerzystów. Nawierzchnię ścieżki stanowić będzie wytrzymały beton asfaltowy.

Celem projektu jest przede wszystkim obniżenie tzw. niskiej emisji czy połączenie komunikacyjne gmin z Nową Solą, z którego korzystanie nie powoduje emisji spalin. 

Inwestycja jest realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020. 

Starostwo podkreśla, że w Polsce nie wybudowano aż tak długiej ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż nieczynnej linii kolejowej.

Ścieżka rowerowa połączy cały powiat nowosolski
Gotowe jest pierwsze pięć kilometrów ścieżki rowerowej, która będzie najdłuższą w Polsce wśród ścieżek na dawnych torowiskach. Trasa połączy gminy w powiecie nowosolskim. Projekt "Kolej na rower" będzie wizytówką powiatu nowosolskiego. Pięć z 48 kilometrów ścieżek rowerowych po starym nasypie kolejowym już wyłożone asfaltem (od firmy Mazel niemal do mostu w Stanach) - poinformował urząd miejski w Nowej Soli. - Do końca października ma zakończyć się budowa tej niezwykłej trasy w ramach programu Kolej na rower, którego beneficjentem jest powiat nowosolski. Na terenie gminy Kożuchów powstanie 14,85 km ścieżki, w gminie Nowa Sól – 11,60 km, w gminie Otyń – 6,75 km, gminie Kolsko – 13,80, natomiast w mieście Nowa Sól - 1,2 km. Projekt o nazwie "Kolej na rower" to także opuszczone dworce PKP, które mają teraz szanse na odnowienie. Powstaną również miejsca odpoczynku dla rowerzystów. Nawierzchnię ścieżki stanowić będzie wytrzymały beton asfaltowy. Celem projektu jest przede wszystkim obniżenie tzw. niskiej emisji czy połączenie komunikacyjne gmin z Nową Solą, z którego korzystanie nie powoduje emisji spalin. Inwestycja jest realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020. Starostwo podkreśla, że w Polsce nie wybudowano aż tak długiej ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż nieczynnej linii kolejowej. Ścieżka rowerowa połączy cały powiat nowosolski Urząd Miejski w Nowej Soli
Gotowe jest pierwsze pięć kilometrów ścieżki rowerowej, która będzie najdłuższą w Polsce wśród ścieżek na dawnych torowiskach. Trasa połączy gminy w powiecie nowosolskim. Projekt "Kolej na rower" będzie wizytówką powiatu nowosolskiego.
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ścieżka rowerowa na dawnym torowisku połączy Stypułów i Sławocin w powiecie nowosolskim. Gotowe jest pierwsze pięć kilometrów - Gazeta Lubuska

Wróć na nowasol.naszemiasto.pl Nasze Miasto