Nasz Czytelnik dostał trzy faktury za zużycie prądu do zapłaty w krótkim czasie. Łączna należna kwota sięgnęła czterystu złotych. Mężczyzna stwierdził wprost, że emerytów nie stać na takie wydatki jednorazowo.
- To nie tylko dla mnie jest problem. Znajomi też tak mają. Czy faktury nie mogą być wystawiane co miesiąc na dany miesiąc? Dlaczego mam płacić po trzy na raz? - pytał zdenerwowany mieszkaniec Sławy.
Jak płacić za prąd? Są różne możliwości
Z pytaniami o rozwiązanie problemu zwróciliśmy się do spółki Enea.
- Częstotliwość rachunków wynika z przyjętego okresu rozliczeniowego na podstawie zapisów umowy klienta na zakup energii elektrycznej - wyjaśnia sprawę Luiza Trocka, starsza specjalistka ds. PR z departament PR i komunikacji spółki Enea. - Każdy klient ma indywidualny numer konta bankowego, na które wpłaca należności ze energię elektryczną. Istnieje możliwość wpłacania np. raz w miesiącu mniejszych kwot, nawet jeśli w danym miesiącu nie została wystawiona faktura. Wpłacone środki zmniejszą kwotę do zapłaty wynikającą z wystawionej faktury.
Co jeszcze można zrobić? Luiza Trocka wymienia możliwość zmiany okresu rozliczeniowego.
- Klient może dokonać takiej zmiany raz na 12 miesięcy. Można to zrobić np. osobiście w Biurze Obsługi Klienta lub poprzez eBOK (Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta). Konsultanci w biurach lub na infolinii wskażą, jakie dokumenty należy złożyć i podpowiedzą, jak je wypełnić - wyjaśniła przedstawicielka Enei.
CZYTAJ TAKŻE:
ZOBACZ TAKŻE WIDEO: Jak rozmawiać o podwyżce?
Źródło: Dzień Dobry TVN
Polub nas na fb
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?