Nowosolanie coraz częściej odbierają telefony w sprawie fotowoltaiki. Sprawę kontroluje Urząd Komunikacji Elektronicznej

Małgorzata Trzcionkowska
Małgorzata Trzcionkowska
Wpadacie w furię, gdy kilka razy dziennie odbieracie telefony w sprawie fotowoltaiki? Uważajcie, dzwonią do Was boty!
Wpadacie w furię, gdy kilka razy dziennie odbieracie telefony w sprawie fotowoltaiki? Uważajcie, dzwonią do Was boty! Pixabay
Udostępnij:
To już prawdziwa zmora. Kilka razy dziennie dzwonią w tej samej sprawie. Ale gdy w końcu próbujemy rozmawiać z telemarketerem, okazuje się, że to automat. Co robić?

Telefony w sprawie fotowoltaiki odbieramy nawet po kilka razy dziennie. Gdy wpisujemy numer do "czarnej listy" naszego aparatu, dzwonią z innego numeru. Nie pomaga, gdy mówimy, że mieszkamy w bloku, czy też, że nie życzymy sobie więcej nękania. Okazuje się, że nasze protesty na niewiele się zdają, bo... dzwonią do nas roboty.

Rozmowa z autobotem

Na portalu instalki.pl czytamy, że to nie ludzie do nas dzwonią, a autoboty, czyli boty sterowane przez człowieka. Bot jest bardzo przekonujący i z pewnością wielu rozmówców nawet się nie zorientuje, że po drugiej stronie linii nie ma człowieka.

Konsument "zapętlił robota"

Na kanale YouTube jest dostępna rozmowa, podczas której człowiek zadaje różne pytania botowi, który w końcu się zapętla i powtarza jeden zwrot.

Posłuchaj rozmowy z robotem na kanale You Tube

Podczas rozmowy automat podaje adres strony: www.czystypowiat.pl, jednak na tej stronie nie można znaleźć kontaktu z firmą, wniosku do pobranie, czy innych danych. Po kliknięciu okazuje się, że strona nie istnieje.
Według portalu www.niebezpiecznik.pl spółka, która do nas wydzwania ma siedzibę w Zaporożu na Ukrainie.

Trwa kontrola Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Sprawą zajął się UKE. - Podjęliśmy kontrolę po skargach konsumentów - zaznacza Witold Tomaszewski, rzecznik prasowy UKE. - Prawdopodobnie na przełomie roku 2021 i 2022 przedstawimy wnioski.
Jak wobec tego bronić się przed nękającymi nas połączeniami? - Część nowszych telefonów ma funkcję podpowiadającą, że połączenie przychodzące może być spamem odpowiada W. Tomaszewski. - Wówczas nie odbieramy. Jeśli jednak odbiorę połączenie, a od razu widzę, że po drugiej stronie słuchawki jest automat, od razu przerywam połączenie.

Można też złożyć skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Czytaj również na naszym portalu

Zobacz film Gazety Wrocławskiej/x-news jak wandal niszczy panele fotowoltaiczne na farmie koło Żagania

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie