- Z pasażerami w trasę wyruszy za kilka dni, musi jeszcze zostać między innymi ubezpieczony i posprzątany - mówi Sylwester Brząkała, dyrektor opolskich Przewozów Regionalnych.
Podobnie jak cztery poprzednie, pociąg będzie woził pasażerów na trasie Kędzierzyn-Koźle - Opole - Brzeg - Wrocław. Po pierwsze, to najbardziej oblegana przez pasażerów trasa obsługiwana przez nasze Przewozy Regionalne, po drugie - tylko między Opolem a Wrocławiem Impuls może rozwinąć swoją maksymalną prędkość 160 km/h.
- Ale będziemy chcieli, by niebawem impulsy dojeżdżały też do Raciborza w ramach połączeń z Wrocławiem, przez Kędzierzyn-Koźle, Opole i Brzeg - mówi dyrektor Brząkała.
Przypomnijmy, że Opolski Urząd Marszałkowski dwa lata temu zamówił w nowosądeckim Newagu pięć nowoczesnych składów typu Impuls.
- Koszt pociągów to 64 mln zł - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego. - Pieniądze pochodzą z funduszy europejskich oraz budżetu urzędu marszałkowskiego.
Zarząd województwa chce domówić dwa dodatkowe Impulsy. Rozpoczął już zresztą starania o nie. Te w planach mają wozić pasażerów na trasie Opole - Strzelce Opolskie.
- Jest ona wyremontowana, jeździ tam sporo pasażerów i pociągi te mogą tam kursować z powodzeniem - dodaje Ogłaza.
Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne o nazwie Impuls to niskopodłogowe składy, przystosowane do przewozu około 320 pasażerów. Pociągi mogą rozpędzić się do 160 km/h, a na wyposażeniu mają między innymi klimatyzację, bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne czy system informacji pasażerskiej, przystosowane są też do przewozu osób niepełnosprawnych oraz rowerów.
Zobacz też: "Impuls" wjechał na dworzec w Opolu
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?