Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kiedy będzie można jeździć pociągiem do Poznania bez przesiadek na autobus? Wtedy dopiero skończą się nerwy pasażerów

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r.
Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r. Leszek Kalinowski
- To trwa i trwa, a człowiek musi się przesiadać na autobus, by znowu wsiąść do pociągu. Masakra jakaś! To dziwne, żeby w XXI wieku tyle czasu remont trwał. Jakoś powoli on postępuje. Przecież dziś są takie możliwości, żeby szybciej to skończyć - słyszymy od pasażerów.

O tej kolejowej modernizacji odcinka Zielona Góra - Czerwieńsk - Zbąszynek pisaliśmy już wielokrotnie. Nic dziwnego remont trwa już bardzo długo, a podróżni się denerwują i nie mogą doczekać końca. Choć od początku inwestycji było wiadomo, że szybko się ona nie zakończy.

Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r.

Kiedy będzie można jeździć pociągiem do Poznania bez przesia...

Modernizacja odcinka Czerwieńsk - Zbąszynek

To ważny dla południowej części województwa lubuskiego odcinek kolejowy. I nie chodzi tylko o dojazdy do pracy, lekarza, na zakupy do sąsiednich miejscowości, ale także dalej – do Poznania czy Warszawy.

- Ręce opadają z tą jazdą. Samolotem bardziej opłaca się latać. Albo ze Świebodzina koleją podróżować. I to ma być miasto wojewódzkie, odcięte od świata? - denerwuje się pan Tomasz. - Kiedy wreszcie pojedziemy z Zielonej Góry normalnie jak ludzie?

O to, jak toczą się prace remontowe na linii Czerwieńsk - Zbąszynek pyta wielu naszych Czytelników. My zaś zapytaliśmy o to Radosława Śledzińskiego z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

- Prace w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk – II etap” sukcesywnie postępują. Zamontowano nowe podkłady i uzupełniono podsypkę na niemal całej, ok. 43 km, trasie.

Obecnie remontowane są przepusty i przejazdy kolejowo-drogowe. Wymianę nawierzchni zakończono m.in. na skrzyżowaniach w Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku. Na stacjach Babimost i Sulechów przebudowywane są tory - mówi Radosław Śledziński.

Prace obejmują perony. Na gotowej konstrukcji nowych, wyższych platform układana jest nawierzchnia.

Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r.
Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r. Leszek Kalinowski
Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r.

Kiedy będzie można jeździć pociągiem do Poznania bez przesia...

Zakończenie projektu przewiduje się do końca roku

- A kiedy będziemy mogli wreszcie jeździć normalnie do Poznania czy do Warszawy? - pytają zielonogórzanie. I nie tylko oni. Także w Sulechowie czy w Babimoście oczekują z niecierpliwością końca remontu. I bacznie obserwują to, co dzieje się na peronach w tych miejscowościach.

Wznowienie ruchu między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem planowane jest po zakończeniu zasadniczych prac, w trzecim kwartale tego roku. Zakończenie projektu przewidywane jest do końca bieżącego roku.

- W ocenie zamawiającego na tempo prac wpłynęło zbyt małe zaangażowanie wykonawcy przy realizacji zadania, co uniemożliwiło terminowe przeprowadzenie robót wskazanych w harmonogramie - mówi Radosław Śledziński. - Prace utrudniły przypadki kradzieży sieci trakcyjnej – obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia placu budowy spoczywa na wykonawcy. W bieżących kontaktach PLK wskazują wykonawcy konieczność optymalizacji robót i wywiązywanie się z terminów.

Zobacz też - gdzie powstaną nowe przystanki kolejowe w ramach ministerialnego programu:

Zwiększy się prędkość pociągów na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek

Efektem inwestycji będzie zapewnienie sprawnych podróży i lepszego dostępu do kolei. Zwiększy się prędkości pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem z 80 do 120 km/h. Możliwe będzie skrócenie czasu przejazdu pociągów regionalnych na ww. odcinku do ok. 30 min – to o ok. 6 min krócej niż przed modernizacją. Poziom bezpieczeństwa podniesie przebudowa blisko 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Podróżni w Babimoście i Sulechowie zyskają lepszy dostęp do kolei z nowych peronów m.in. z pochylniami, wiatami i jasnym oświetleniem. Prace za ok. 106 mln zł są realizowane z udziałem środków z RPO Województwa Lubuskiego.

Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r.
Tak przebiegają prace modernizacyjne na linii Czerwieńsk Zbąszynek na stacjach kolejowych w Sulechowie i w Babimoście - luty 2022 r. Leszek Kalinowski

Zobacz też, jak remontowane są mosty kolejowe:

Zobacz też, gdzie remontowane będą dworce kolejowe:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nowasol.naszemiasto.pl Nasze Miasto