Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi ekspresowej S3 Polkowice – Lubin. Wiadomo, kto dokończy feralny odcinek

Redakcja
Tak wygląda rozgrzebana budowa drogi S3 między Polkowicami i Lubinem
Tak wygląda rozgrzebana budowa drogi S3 między Polkowicami i Lubinem GL
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę na dokończenie prac na odcinku S3 pomiędzy węzłami Kaźmierzów i Lubin Północ. Umowa zostanie podpisana prawdopodobnie w czwartym kwartale tego roku.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dokończenie prac na odcinku S3 Polkowice – Lubin złożyło konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe (lider), Masfalt oraz Drogomex. Wartość oferty to ok. 228,4 mln zł.

GDDKiA przewiduje, że umowa z wykonawcą w przypadku braku odwołań i zakończeniu kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zostanie podpisana jeszcze w czwartym kwartale 2019 r.

Wykonawca na realizację zadania będzie miał 12 miesięcy od daty zawarcia umowy, z wyłączeniem okresu zimowego. Tak więc, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, droga zostanie oddana do użytku w 2021 roku.

Co zostało do zrobienia na odcinku S3 Polkowice - Lubin

Do wykonania pozostało ok. 25 proc. prac przewidzianych w pierwotnym kontrakcie. Nowy wykonawca będzie musiał m.in. dokończyć budowę drogi ekspresowej (2 jezdnie po 2 pasy ruchu i pas awaryjny) oraz węzłów Kaźmierzów, Polkowice i Lubin Północ. Ponadto do zadań wykonawcy będzie należało dokończenie budowy 25 obiektów inżynierskich, wykonanie systemów odwodnienia i urządzeń ochrony środowiska. Wykonawca będzie musiał uzyskać również decyzję o pozwoleniu na użytkowanie i oddać trasę do ruchu.

Zobacz wideo: Droga ekspresowa S3

Kary dla włoskiego wykonawcy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pod koniec kwietnia 2019 r. rozwiązała umowę z dotychczasowym wykonawcą - konsorcjum firm, któremu przewodniczyła włoska firma Salini. Jak podkreśla GDDKiA, włoski wykonawca, mimo wielokrotnych wezwań, nie realizował prac zgodnie harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów. Po zimowej przerwie nie powrócił już na plac budowy. Wznowienie robót uzależniał od otrzymania dodatkowych pieniędzy, co tłumaczył wzrostem cen materiałów budowlanych.

GDDKiA naliczyła wykonawcy kary umowne w wysokości ponad 84 mln zł za przekroczenie czasu na zakończenie robót. Dodatkowo GDDKiA jest uprawniona do obciążenia wykonawcy dalszymi karami umownych w wysokości 15 proc. wartości niezakończonych robót. Wartość kary została oszacowana na ok. 20,5 mln zł. Dokładna kwota będzie znana po rozliczeniu robót.

Zamawiający otrzymał również od gwaranta wypłatę z gwarancji należytego wykonania umowy w wysokości ponad 56 tys. zł.

Polecamy: Nietypowe zdarzenia na drodze ekspresowej S3. Kierowcy i policjanci przecierali oczy ze zdumienia [ZDJĘCIA]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa drogi ekspresowej S3 Polkowice – Lubin. Wiadomo, kto dokończy feralny odcinek - Gazeta Lubuska

Wróć na nowasol.naszemiasto.pl Nasze Miasto