Jeśli skład spóźni się ponad dwie godziny, pasażer otrzyma połowę kwoty wydanej na bilet. Przewoźnik będzie musiał wypłacić odszkodowanie niezależnie od tego, co było przyczyną opóźnienia.
Nowe przepisy musiały zostać wprowadzone przez Ministerstwo Infrastruktury, bo tego wymaga Komisja Europejska. Niestety, nie dotyczą one najpopularniejszych w kraju pociągów TLK i Przewozów Regionalnych.
Warto jednak przypomnieć, że podróżni zawsze mogą skorzystać z prawa reklamacji i nie ma znaczenia, jakimi liniami podróżowali.
- Tradycyjne reklamacje w formie pisemnej powinny być kierowane do konkretnego przewoźnika - mówi Beata Czemerajda z PKP InterCity. - Każde takie pismo rozpatrywane jest indywidualnie.
Do 2015 roku przepisy dotyczące odszkodowań za spóźnienie pociągu mają obowiązywać na wszystkich liniach kolejowych.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?