72-latek z powiatu sławieńskiego stracił ponad 107 tysięcy zł
Komenda Powiatowa policji w Sławnie przestrzega przed oszustami podszywającymi się pod pracowników bankowej infolinii, którzy dzwonią w sprawie rzekomych podejrzanych transakcji na koncie lub karcie. Przestępcy nie tylko wyłudzają dane, ale też zalecają zainstalowanie aplikacji QuickSupport. To kolejny program umożliwiający zdalne sterowanie urządzeniem użytkownika.
- Ofiarą takiego właśnie oszustwa padł 72 - letni mieszkaniec powiatu sławieńskiego - mówi st. asp. Kinga Warczak, rzecznik prasowy powiatowego komendanta policji w Sławnie. - Mężczyzna stracił ponad 107 tysięcy złotych. Jak się okazało, mężczyzna, na jednym z portali społecznościowych znalazł ogłoszenie dotyczące możliwości szybkiego zarobku na giełdzie internetowej. Zaciekawiony ofertą wypełnił formularz kontaktowy podając swoje dane z numerem telefonu. Po około pół godzinie zadzwoniła do niego kobieta, która miała mówić z obcym akcentem. Konsultantka poinformowała, o tym, iż aby rozpocząć inwestycję należy dokonać wpłaty 900 złotych na wskazane konto na poczet przyszłych inwestycji. Kobieta przekierowała mężczyznę do rzekomej księgowej, która wskazała numer konta do wpłaty i poinformowała, że niebawem skontaktuje się z nim manager. Wymieniony przelał wymaganą kwotę 900 złotych.
St. asp. K. Warczak opisuje, że po jakimś czasie czasie 72-latek otrzymał kolejny telefon od rzekomego managera.
- Podczas rozmowy zgłaszający poprosił o zwrot zaliczki, którą wpłacił. Mężczyzna zapewnił, że zwróci środki jednak polecił wykonanie pewnych instrukcji oraz zainstalowanie programu QuickSupport - narzędzia do zdalnego pulpitu. Mężczyzna zainstalował program na telefonie i zalogował się do bankowości. Oszuści mając dostęp do danych pokrzywdzonego dokonali przelewów z jego konta na kwotę ponad 106 tysięcy złotych. Otworzyli również na jego dane linię kredytową na 18 600 złotych. Na szczęście zdążyli wypłacić kwotę około 1 000 złotych. Niestety po pewnym czasie, gdy mężczyzna skontaktował się ze swoim bankiem, dowiedział się iż został po prostu został oszukany. 72 - latek stracił łącznie ponad 107 tysięcy złotych - mówi st. asp. K. Warczak.
KPP Sławno kolejny raz uczula mieszkańców powiatu sławieńskiego, że w przypadku odebrania takiego połączenia, najlepszym jest zakończyć szybko rozmowę i udać się do placówki bankowej, aby sprawdzić czy to czasem nie próba oszustwa.
Innym wyjściem jest skorzystać z innego telefonu i nawiązać połączenie z infolinią banku. Tylko daleko idąca ostrożność może uchronić nasze pieniądze przed ich kradzieżą. Banki często informują i przypominają, że ich pracownicy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji, innych niż aplikacja do bankowości mobilnej.
Jarosław Kaczyński nie stawił się przed komisją śledczą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?